Kvalitetspolicy
          Tekniska Byrån skall erbjuda tjänster och produkter med 
            hög kvalitet och tillfredställa kundernas krav och önskemål. 
            Vi vill också att kunderna skall se oss som en professionell, 
            pålitlig och lyhörd samarbetspartner. 
        
              
          Tekniska Byrån har genom sina uppdrag och personalens kompetens 
            sedan länge uppmärksammat kvalitetsfaktorer och deras inverkan 
            på våra tjänster och produkter. Ansträngningar 
            att minska yttre påverkan i den egna verksamheten ägnas 
            stor kraft. Kvalitetsarbetet grundar sig på denna kvalitetspolicy 
            och företagets kvalitetsledningssystem.
              Målsättning med Kvalitetsarbetet:
            Tekniska Byrån skall aktivt påverka kvalitetsutvecklingen 
            inom sina verksamhetsområden. Företagets verksamheter skall 
            genomsyras av en helhetssyn i kvalitetsfrågor.
              Vi vill uppnå detta på följande sätt, genom 
                att:
              • Ständigt förbättra vårt kvalitetsledningssystem 
                för att uppnå en optimal effektivitet och kundtillfredsställelse. 
              
              • Aktivt styra, organisera och mäta kvalitetsarbetet.
              • Vi åtager oss att uppfylla interna krav, kundkrav 
                och eventuella författningskrav som kopplas till våra 
                tjänster och produkter. 
              • Vi skall vara noga vid val av leverantörer, samt 
                ge dessa rätt förutsättningar, så att vi 
                inte skapar problem som beror på bristande information eller 
                missförstånd mellan oss. 
              • Vi skall vara lyhörda för eventuella behov 
                av kompetensutveckling så att vi säkerställer 
                rätt kompetens på rätt plats i verksamheten. 
              • Vi skall på ett effektivt sätt fånga 
                upp avvikelser eller reklamationer så att vi kan korrigera 
                dessa och förebygga så att avvikelserna inte upprepas. 
              
              • Vi skall sträva efter att tänka i flöden/processer 
                i stället för på avdelningar eller arbetsområden 
                och ha en tydlig ansvarsfördelning i verksamheten. Detta 
                för att skapa en förståelse för hela kedjan.              
              
              	
              	
                VD, Tekniska Byrån 
                2025-02-02